Látogatás „az E-sport és a fiatalok” rendezvényen a digitális témahét keretében

Az elmúlt két évtizedben világszerte óriási népszerűségre tettek szert a különféle, csapatban és internet kapcsolattal játszható játékprogramok. Gondoljunk csak például a League of Legends, Clash Royale, CS:GO, Hearthstone játékokra.  A kezdeti LAN-partik mozgalma az informatikai és játék kultúra fejlődésével időközben önálló sportággá szerveződött.

A Debreceni Egyetem Atlétikai Clubjának DEAC-Hackers e-sport szakosztálya tavaly szeptemberben alakult. Céljuk többek között az elektronikus sportok, az egyetemi sportélet, informatika és a tudományos kutatások közötti kapcsolatok támogatása.

Április 10-i rendezvényükre a 10.B és 10.C osztály tanulóival látogattunk el a Debreceni Egyetem Informatikai Karára Magi Béla tanár úr szervezésében és kíséretével.

digitalistemahet1

Dr. Buda András tanár úr nyitotta meg a rendezvényt, köszöntötte a résztvevőket. Előadásában kitért az e-sport fogalmára, hivatalos elismertségére, és lehetséges iskolai szerepeire is. Majd Dr. Szabó József tanár úr beszélt arról, hogy milyen képességeket, kompetenciákat fejleszt az e-sport. A játék céljára alkalmas hardver összeállítása, konfigurálása, a "klánokban" játszott csapatjáték, a játékokban modellezett társadalmi és gazdasági szabályok követése bővíti tudásunkat, közösségformáló és személyiségfejlesztő erejű lehet.

 

digitalistemahet2Ezt követően Besenczi Renátó tanársegéd bemutta a DEAC-Hackers szakmai munkáját, működését, eddigi eredményeit. Beszélt a szakosztályban játszható játékokról, edzésekről, versenyekről. Kitért az új sportágra vonatkozó tudományos munkára is. A neveléstudomány, sporttudomány és mesterséges intelligencia számára is új kutatási területet jelent. A befejező részben Renátó interaktív beszélgetést vezetett e-sport játékosokkal: Lukács “Kisluxi” Csabával, Antal “ImJustSaiyan” Asztrikkal, Nagy “PvPFan” Dáviddal. Diákjaink komoly érdeklődést mutattak, több érdekes kérdést is feltettek. Például mi egy adott játékprogram edzőjének szerepe, feladata? - A játékosok támogatása, oktatása - hangzott el a válaszban.

 

A jól sikerült rendezvényt interneten is közvetítették, így országszerte követhették a témahéten részt vevő diákok.

Köszönjük a szakosztály vezetőségének a részvétel lehetőségét, ezzel is erősítve a Mechwart és az egyetem kapcsolatát.

Kérdésed van? Keress minket bizalommal!     felveszem a kapcsolatot